10 spôsobov ako jesť zdravšie v každej reštaurácii

Ako sa najesť v reštaurácii bez toho, by ste zmarili svoju snahu o štíhlu líniu?

Fast-foodové a veľké reťazové reštaurácie sú spájané s vysoko kalorickými jedlami, ktoré majú za následok zvýšený výskyt obezity. Najnovšie výskumy však ukazujú, že ani lokálne a iné reštaurácie v tom nie sú nevinne a môžu byť rovnako nezdravé.

Nedávna štúdia v  Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics ukázala, že aj jedlá z klasických a nie reťazových reštaurácií, obsahujú viac ako 50% odporúčaných kalórií pre dospelú ženu ( približne 2000 kcal) a 40% odporúčaného príjmu pre dospelého chlapa ( asi 2500 kcal). Tieto údaje boli porovnávané s kalorickými hodnotami v reťazových reštauráciách. Celkovo až 92% (!) obsahovalo viac kalórií ako odporúčajú odborníci na obsah jednej porcie.

Ktoré jedlá obsahujú najväčšiu kalorickú nádielku? Určite to bude talianska, americká a čínska kuchyňa. Nie je to žiadne prekvapenie, keď sa pozrieme na väčšinu cestovín či hamburgerov, ktoré veľmi ľahko prekročia odporúčanú dávku sacharidov. Už v minulosti sa dokázalo, že jedlá bohaté na sacharidy, obsahujú často viac kalórií ako je pri nich uvedené.  V súčasnosti je väčšina potravinových reťazcov nútená uvádzať množstvo kalórií daných jedál, no v miestnych reštauráciách je to skôr výnimkou. V konečnom dôsledku neviete, aké množstvo kalórii skonzumujete.

Neznamená to, že musíte úplne prestať jesť v reštauráciách, pri posedení s priateľmi sa strániť akéhokoľvek jedla a piť iba čistú vodu. Týchto zopár tipov vám pomôže vychutnať si jedlo s dobrým pocitom a ľahším odhadom jeho kalorickej hodnoty. A tak môže byť jedenie v reštaurácii o čosi zdravšie.

  1. Keď dostanete veľkú porciu svojho jedla, rozhodnite sa , koľko chcete zjesť a druhú časť si nechajte zabaliť
  2. Z jedálneho lístka si vyberajte to, čo je grilované, pečené či varené namiesto vyprážaných pokrmov
  3. Doprajte si drahší pohár vína namiesto objednania celej fľaše, či hocijakých miešaných nápojov
  4. Objednajte si predjedlo a väčšiu dávku zeleniny , ktoré môžu pomôcť kontrolovať veľkosť zjedenej porcie
  5. Pred a počas jedenia môže pohár vody zneutralizovať chuť a dodá pocit nasýtenia
  6. Ak sa rozhodnete pre šalát, vyhnite sa dresingom či vysoko kalorickým prídavkom ako sú syr či slanina. Skúste namiesto toho olivový olej či kvalitnú kyslú zálievku
  7. Pri návšteve čínskej reštaurácie si objednajte krevety so zeleninou či pečené kuracie mäso. Omáčku požiadajte len na bok, použite jej menšie množstvo a len pre dochutenie.
  8. V talianskych reštauráciách namiesto krémových omáčok a jedál alebo rôznych mozzarelových špecialít, uprednostnite jedlá s paradajkovou omáčkou a parmezánom
  9. Je normálne, že väčšina rýb alebo mäsa sa pripravuje s kožou, no ak ju pred jedením odstránite, ušetríte si množstvo kalórií a nasýteného tuku
  10. Jedlo si vychutnávajte a jedzte pomaly, pôžitok z jedla sa rýchlo stráca pri extrémnom prejedení.

 

Zdroj: https://www.fitnessmagazine.com/recipes/healthy-eating/tips/eat-healthier-at-any-restaurant/

Foto: Instagram



Reklama

Tatiana KOŽUCHOVÁ - urobme si fitnessburger!

Úspešná fitnesska vám ukáže, ako navariť chutné jedlo vhodné aj pre bikinifitnessky. Dnes to bude fitnessburger! Videoklip!

Poznáte SAKFST pravidlá platné pre bikinifitness?

Chystáte sa súťažiť v nominácii bikinifitness? A poznáte pravidlá? Popis - úvodná informácia!

Postup premeny - zo 77kg vážiacej maminy bikinifitnesska

Ukážeme vám, ako sa aj vy môžete zo 77kg vážiacej maminy zmeniť na úspešnú bikinifitnessku!