Aj ty chodíš na nočné výlety do chladničky?

Čo robiť s nočnými výletmi do chladničky, ktoré prídu, keď vás prepadne "vlčí" hlad? Alica HEVEROVÁ píše práve o tomto probléme. 

Už máš vyčistené zuby, odlíčenú tvár, oblečené pyžamko a si pripravená na spánok, no zrazu ťa prepadne silný hlad? Vieš, že nočné vyjedanie chladničky nie je prospešné pre obvod tvojho pásu, no pýtaš sa, čo máš teda robiť? Mala by si svoju túžbu po jedle ignorovať, alebo si radšej dať niečo pod zub? Čítaj ďalej a dozvieš sa, ako odvrátiť návaly hladu pred spánkom.

Si naozaj hladná?

V prvom rade si sama sebe polož túto otázku. Kľúčom je zistiť, či je tvoje telo naozaj hladné, alebo došlo len k planému poplachu, vyvolaného zvykom stále niečo chrúmať. A teraz sa pýtaš, ako to máš zistiť? Zamysli sa, kedy si naposledy jedla a aké makroživiny dané jedlo obsahovalo. Nutrične vyvážené jedlo, ako napríklad riadna porcia zeleniny s vhodným množstvom bielkovín, zdravých tukov a trochou sacharidov, zasýti na približne 3 hodiny.
Takže ak si predchvíľou večerala, hladom určite netrpíš, len ti pravdepodobne chýba nejaká tá čerešnička na torte, však? V takomto prípade sa napi vody a bez komentára zaľahni do postele a nevyhováraj sa na nedostatok jedla! Samozrejme záleží na tvojich cieľoch. Ak skutočne chceš tú svoju vysnívanú postavu, zatni zuby, poď si za svojim cieľom a riaď sa týmto článkom. Ak ti na druhú stranu nejaké to kilečko navyše neprekáža, kľudne si dopraj nočný výletík do chladničky.

Hlad zo zvyku?

Potrebuješ niečo chrumkať, keď večer pozeráš televíziu? Tak zmeň svoju rutinu! Skús robiť niečo iné so svojimi rukami. Nepoužívaj ich na transport jedla z taniera alebo misky do úst. Radšej si kresli, vyfarbuj alebo sa hraj s Rubikovou kockou. Skús skrátka akúkoľvej činnosť, ktorá ťa zamestná a nebudeš pritom musieť myslieť na jedlo.

Ťažký deň? Mesiac? Práca? Život?

Nevyužívaj jedlo ako náplasť na svoje každodenné problémy. Ak tvoj hlad spúšťajú emócie, ako napríklad stres, hnev alebo smútok, zvoľ iný spôsob uspokojenia sa. Skús si zapnúť upokojujúcu hudbu, túľ sa s priateľom alebo si zacvič. Jesť, keď to tvoje telo skutočne nepotrebuje, je ako obliecť si zimnú bundu v lete. Prísť na koreň úrazu toho, čo ťa neustále ťahá do kuchyne, môže pomôcť tvojmu duševnému zdraviu. A ako to spraviť?

“Snackuj” rozumnejšie

Povedzme, že tvoje telo skutočne potrebuje doplniť energiu. (Ak potrebuješ veľa a rýchlo schudnúť, si napríklad pred súťažou a máš prísnu diétu, tento odsek hneď preskoč, tvár sa, že si ho ani nevidela, poctivo si rátaj svoje kalórie a proste ten hlad vydrž, lebo máš predsa svoj cieľ !!!)
No čo robiť v prípade, keď sa nechceš stritkne obmedzovať, no i tak ti veľmi záleží na svojom vzhľade? Siahni napríklad po hŕstke orieškov. Tieto dobrôtky sú zdraviu veľmi prospešné. Vyznačujú sa vysokým počtom bielkovín i zdravých tukov, ktoré každé telo potrebuje. Majú protirakovinové účinky a pozitívny vplyv na srdce.
Oriešky v sebe ukrývajú veľa minerálov, potrebných pre vývoj a rast kostí, imunitu a energetickú rovnováhu. Konktrétne horčík, obsiahnutý v orechoch, je zásadný pre správnu relexáciu svalov po ťažkom fyzickom výkone. Pre žienky bude určite dobrou správou to, že prispievajú ku krásnemu vzhľadu vlasov, nechtov, či zubov.
Ako bonus sú oriechy veľmi chutné, čiže uspokoja i chuťové poháriky. Navyše obsahujú vlákninu, ktorá ťa zasýti, napomáha tráveniu a pravidelnému vyprázdňovaniu, ale nezanechá v tebe pocit plnosti, prepchatosti a nafúknutosti.
Ak ti orechy veľmi nejdú po chuti, i tak siahni namiesto čokoládovej tyčinky radšej napríklad po ovocí. Dobrou voľbou je napríklad kiwi alebo pomaranč, nakoľko viacero štúdií zaznamenalo, že majú dobrý vplyv na spánok. Dve muchy jednou ranou, však?
Štúdia zverejnená v Asia Pacific Journal potvrdzuje, že ľudia, ktorí zjedli 2 kusy kiwi 1 hodinu pred spánkom, zaspali o 35% rýchlejšie a ich spánok bol kvalitnejší v porovnaní s tými, ktorí si toto lákavé ovocie pred odchodom do postele nedopriali.

Ani tieto rady nepomáhajú?

V tom prípade by si mala pouvažovať, či správne večeriaš! Ak si príliš hladná a myslíš si, že už nepomôže ani ovocie, ani oriešky, mala by si sa vážne zamyslieť nad tým, čo večeriaš, kedy večeriaš a či to robíš správne.
Ak sa správne nenavečeriaš, môžeš mať problém so zaspávaním. Zobúdzaš sa uprostred noci na vlčí hlad? Ani to nie je v poriadku. A vieš prečo sa to deje? Mnoho ľudí sa riadi vetou „po šiestej už nemôžeš jesť!“ alebo „večeru daj nepriateľovi“ a podobne.
Toto je veľká chyba! Ak sa naposledy naješ o 18:00 a ideš spať o polnoci, tvoje telo dovtedy vyhladne a potom bude hladovať ešte celú noc. Myslíš, že je to správne? Ja určite nie. Nehovorím, že sa máš pred spaním napratať stovkami kalórií ale určite si dopraj nejaké bielkoviny v podobe mäsa, vajíčka, syru alebo napríklad tofu a k tomu veľký kopec rôznorodej zeleniny.



Reklama

Poznáte SAKFST pravidlá platné pre bikinifitness?

Chystáte sa súťažiť v nominácii bikinifitness? A poznáte pravidlá? Popis - úvodná informácia!

Postup premeny - zo 77kg vážiacej maminy bikinifitnesska

Ukážeme vám, ako sa aj vy môžete zo 77kg vážiacej maminy zmeniť na úspešnú bikinifitnessku!

Tatiana KOŽUCHOVÁ - urobme si fitnessburger!

Úspešná fitnesska vám ukáže, ako navariť chutné jedlo vhodné aj pre bikinifitnessky. Dnes to bude fitnessburger! Videoklip!