Alica HEVEROVÁ - ako trénuje slovenská bikinifitnesska?

Ako trénuje slovenská bikinifitnesska Alica HEVEROVÁ sa dozviete v tréningovom článku z dielne Sone KOLCUNOVEJ.

O Alici Heverovej sme na portáli Bikinifitness.sk už písali – mladú bikinifitnessku sme vám predstavili v profilovom článku TU. Rozhodli sme sa vám však aj ukázať ako trénuje krásna Myjavčanka a preto som spracovala tréningový článok aj o Alici.

Alica HEVEROVÁ – jedálniček a príprava bikinifitnessky

V každom tréningovom článku to pripomíname – zdravá strava je základ, bez ktorého sa v tomto športe nepohnete. Aj Alica Heverová preto hovorí, že sa stravuje zdravo počas celého roka. V off-season si samozrejme dopraje nejaký ten „cheat-day“, počas ktorého si môže dovoliť vyšší kalorický príjem, no do popredia kladie zdravú a kvalitnú stravu. „Inak sa moja strava skladá hlavne z mäsa, rýb, vajíčok, tvarohu, zdravých tukov ako sú orechy, syry, losos, komplexných sacharidov – ryža, vločky, zemiaky a ovocie taktiež nesmie chýbať,“ menuje Alica, ktorá v diéte obmedzuje aj tzv. „rýchle“ sacharidy ako napríklad ovocie a tiež aj mliečne výrobky. V príprave na súťaž nezvykne zaradzovať cheat day, má zaň zaručenú náhradu: „Skôr je to u mňa „refeed“, kedy zvýšim príjem sacharidov.“
Táto bikinifitnesska je sponzorovaná firmou NajProtein, ktorá obchoduje s doplnkami stravy a tie Alica využíva. „V diéte užívam L-carnitine, BCAA, glutamín, proteín a samozrejme multivitamíny a multiminerály. V „offke“ je to veľmi podobné, akurát vysadím spaľovače a pridám kreatín,“ prezradila Alica čosi z toľko diskutovanej oblasti suplementácie.
Príprava na kategóriu bikinifitness však nie je taká ľahká, ako sa môže mnohým zdať. Svoje o tom vie aj Alica, ktorá hovorí, že príprava na jeseň 2016 bola jednoduchšia, keďže mala dostatok času odstrániť všetok prebytočný tuk. „Keďže som potrebovala nabrať svaly od minulej sezóny a času medzi sezónami nebolo veľa, tak som diétu začala dosť neskoro, takže uvidíme, či to do majstrovstiev juniorov, čo je pre mňa najdôležitejšia súťaž sezóny, stihnem tak ako si to predstavujem,“ hovorí Alica. Tá počas prípravy tvrdo „makala“ aj na pózingu, ktorý sa stal každodennou súčasťou jej fitness života. Zúčastnila sa oboch kempov, ktoré usporidal EastLabs.sk na čele so Saskiou Cakoci. „Nesmierne mi pomohli v pózovaní a celkovej prezentácii na pódiu, začo som veľmi vďačná. Cenné rady ktoré som tam získala si stále opakujem. Samozrejme, vždy keď prejdem okolo zrkadla, tak sa na pár sekúnd pred ním zastavím, vystrúham 4 štvrťobraty a idem ďalej,“ smeje sa Alica, ktorej v tejto príprave pomáhal aj priateľ Peter Jastrab, ktorý si v tejto sezóne vyskúšal po prvýkrát súťaženie v kategórii men´s physique. 

Ako trénuje Alica HEVEROVÁ?

Alica Heverová trénuje systémom 3+1, čo znamená, že cvičí tri dni, po ktorých nasleduje jeden deň voľna. Do týždňa cvičí trikrát brucho, ktoré precvičuje stále alternujúcimi cvikmi, aby si svaly „nezvykli“. Pri všetkých cvikoch cvičí 4-5 sérií po 8-12 opakovaní. Ako precvičuje jednotlivé partie?
1. deň- nohy

  • -základný cvik tvoria drepy
  • -ďalej je to rumunský mŕtvy ťah
  • -nasledujú výpady
  • -ďalej zaradzuje hip thrust
  • -zanožovanie
  • -miesto v jej tréningu má aj zakopávanie
  • -cvičí aj výstupy na lavičku
  • -tréning ukončí výponmi na lýtka

2. deň – chrbát, prsia, zadné ramená

  • -tréning začína Alica príťahmi kladky pred hlavu/za hlavu
  • -nasledujú príťahy jednoručiek v predklone
  • -zaradzuje tiež veslovanie
  • -na chrbát cvičí aj zhyby na hrazde
  • Prsiam sa venuje len jedným, maximálne dvoma cvikmi a to sú:
  • -tlaky
  • -alebo zaradí pulover
  • -občas vyberie tiež peck deck
  • -zadné ramená odcvičí napríklad rozpažkami v predklone

3. deň – ramená, biceps, triceps

  • -Ramená začína cvičiť tlakmi olympijskou činkou v stoji
  • -nasledujú tlaky v sede jednoručkami
  • -ďalej sú to rozpažky
  • - do tréningu zaradzuje aj predpažovanie kotúča s vytáčaním
  • Rukám venuje len pár cvikov, napríklad:
  • -klasický bicepsový zdvih
  • -alebo Alica zaradí kladivový zdvih na biceps
  • -na triceps sú to zvyčajne tricepsové kliky na lavičke
  • -na triceps cvičí tiež sťahovanie lán na kladke

Jej snom je nominovať sa na majstrovstvá Európy. Či sa jej to podarí je nateraz nejasné, no náš team bude krásnej Alici držať prsty a verí, že každou ďalšou sezónou sa bude zlepšovať!



Reklama

Poznáte SAKFST pravidlá platné pre bikinifitness?

Chystáte sa súťažiť v nominácii bikinifitness? A poznáte pravidlá? Popis - úvodná informácia!

Tatiana KOŽUCHOVÁ - urobme si fitnessburger!

Úspešná fitnesska vám ukáže, ako navariť chutné jedlo vhodné aj pre bikinifitnessky. Dnes to bude fitnessburger! Videoklip!

Postup premeny - zo 77kg vážiacej maminy bikinifitnesska

Ukážeme vám, ako sa aj vy môžete zo 77kg vážiacej maminy zmeniť na úspešnú bikinifitnessku!