Činky ťa nerobia veľkou ale koláče áno!

Aké benefity prináša silový tréning pre ženy? Povie vám Alica HEVEROVÁ!

Veľa žien po celom svete nie je so sebou spokojných. Chcú zmeniť svoje telo, zhodiť zopár kíl, vymakať si tehličky na bruchu, mať nádherné dlhé, chudé nohy a sexy okrúhly zadok, ale, počkať... boja sa činiek, tak radšej strávia hodiny na bežiacom páse, alebo na bicykli. Dámy, veľmi pekne vás prosím, pozorne si prečítajte tento článok a dávajte pri ňom veľký pozor.

Silový tréning prináša enormné množstvo benefitov pre ženské telo:

• Schudneš telesný tuk a budeš spaľovať viac kalórií

Silovým tréningom buduješ tzv. „lean muscles“ a vďaka tomu sa zvyšuje i tvoj metabolizmus. Čo to znamená? Vďaka rýchlejšiemu metabolizmu spaľuješ viac kalórií počas celého dňa. Je dokázané, že po silovom tréningu je tvoj metabolizmus zrýchlený ešte na neuveriteľných 24 hodín. Ide o EPOC (Excess Post-Exercise Oxygen Consumption – nadbytočná spotreba kyslíka po cvičení), čo pomáha rozbíjať tukové bunky v tele.

• Zvýšiš silu, no nevyzeráš objemne

Jeden z najčastejších dôvodov, prečo sa ženy vyhýbajú činkám je ten, že sa boja „objemu“. Ale ten fyzicky jednoducho nemôže nastať. Ženy majú približne o 30% menej testosterónu, než muži. To znamená, že je pre ne je omnoho ťažšie nabrať svaly. A ak aj nejaké ťažkou a dlhodobou drinou naberú, rozhodne nebudú vyzerať ako muži.

• Znižuje riziko osteoporózy

Dvíhaním činiek nie len že naberieš krásne ženské svaly, no čo je pre zdravie veľmi dôležité – spevníš si kosti. Silový tréning zvyšuje hrubosť kostí, čo redukuje riziko zlomenín a fraktúr kostí.

• Pôrod nebol nikdy ľahší

Činky ti dopomôžu i k spevneniu lonovej kosti. A vieš čo to znamená? Presne! Pôrod prebieha oveľa ľahšie u žien, ktoré pravidelne cvičia. Toto je úžasný benefit pre budúce mamičky.

• ST znižuje riziko zranenia a zdravotných ťažkostí

Silový tréning zvyšuje silu spojivových tkanív a kĺbov. Aby sme predišli zraneniam, je nesmierne dôležité mať pevné kĺby, šľachy a väzivá. Činky nám taktiež pomôžu spevniť chrbát, ramená a stred tela. Vďaka tomu sa nám upraví i celkové držanie tela.

• Zlepšuje náladu a znižuje stres

Cvičením sa nám vyplavujú hormóny šťastia – endorfíny, čiže neurotransmitery, vďaka ktorým máme lepšiu náladu, cítime sa šťastný, vyvolávajú smiech a bojujú s depresiou. Zvýšená produkcia endorfínov, má za následok redukciu stresu a úzkosti, zlepšuje ostražitosť a nabíja nás energiou. Čiže čo z toho vyplýva? Silovým tréningom si môžeš zlepšiť svoj deň a osladiť si celý život.

• Pomôže ti vytvarovať ženskú postavu s krivkami

Vďaka silovému tréningu máš možnosť modelovať svoju postavu podľa vlastných predstáv. Tak sa neboj tých jednoručiek, tyčiek, rezistenčných gúm, či vlastnej váhy. Práve vďaka týmto pomocníkom si vybuduješ postavu svojich snov, s krivkami na správnych miestach. A čo iného si môžeš priať, všakže?

Na záver mám ešte jednu vec, ktorú musím poznamenať. Už som ti v tomto článku vysvetlila, že nemôžeš byť silovým tréningom objemná, pretože si žena, ktorá nemá toľko testosterónu ako muž a proste nemáš tú genetiku. ALE! Jedno veľké ale! Ak nechceš vyzerať ako guľa, byť objemná, veľká, či ťažká, musíš si dávať pozor na to, čo ješ. Dúfam, že to nie je pre teba žiadna novinka. Tvoja strava musí byť vyvážená. Buď si toho vedomá. A ak náhodou nevieš, ako taká vyvážená strava vyzerá, popozeraj si našu stránku a určite na to prídeš. 



Reklama

Tatiana KOŽUCHOVÁ - urobme si fitnessburger!

Úspešná fitnesska vám ukáže, ako navariť chutné jedlo vhodné aj pre bikinifitnessky. Dnes to bude fitnessburger! Videoklip!

Postup premeny - zo 77kg vážiacej maminy bikinifitnesska

Ukážeme vám, ako sa aj vy môžete zo 77kg vážiacej maminy zmeniť na úspešnú bikinifitnessku!

Poznáte SAKFST pravidlá platné pre bikinifitness?

Chystáte sa súťažiť v nominácii bikinifitness? A poznáte pravidlá? Popis - úvodná informácia!