Janka Karnišová - nemala by uniknúť vašej pozornosti

Nemali by ste prehliadnuť ani Janku KARNIŠOVÚ, súťažiaciu v nominácii bikinifitness. Predstavíme vám ju v článku od Sone KOLCUNOVEJ.

Prestúpila z kategórie bodyfitness do bikinifitness, v ktorej sa jej darí. Za sebou ešte len tri súťaže, no jej výsledky ukazujú veľkú perspektívu. Reč je o Janke KARNIŠOVEJ, dvadsaťpäťročnej Prešovčanke, ktorá donedávna pracovala ako fyzioterapeutka. Aké výsledky má na konte?

  • 12. miesto ... 2016 SAKFST Majstrovstvá Slovenska žien (bodyfitness nad 165cm)
  • 3. miesto ... 2016 Tatranský pohár (bikinifitness nad 166cm)
  • 4. miesto ... 2016 Mozolani fitness cup (bikinifitness nad 168cm)

Janka KARNIŠOVÁ - aká bola moja cesta k fitness?

Kedysi hrávala hádzanú, no kvôli úrazu kolena a s tým spojenou nestabilitou kĺbu bola nútená s ňou prestať. Zhruba pred troma rokmi však Janka navštívila posilňovňu. „Cítila som, že mi chba nejaký druh pohybovej aktivity. Chcela som tiež spevniť telo a schudnúť, dostať sa do akejsi letnej formy,“ spomína s úsmevom Janka. Potom už bol jej výber pohybovej aktivity jasný - navštívila posilňovňu, oslovila svojho trénera Rada Ondrička a pustili sa do práce. Nápad súťažiť mal tiež pôvod u Jankinho trénera. „Samozrejme to neprišlo hneď, ale videl vo mne perspektívu. A keďže cvičenie zbožňujem, začala som nad tým vážnejšie premýšľať,“ spomína Janka Karnišová. Od začiatku však nesúťažila v kategórii bikín.
Janka si vyskúšala bodyfitness, no dnes priznáva, že bodyfitnessky musia mať isté dané proporcie. „Prestúpiť mi poradila trénerka Natália Lenártová, za čo jej veľmi ďakujem. Myslím, že to bola dobrá rada, pretože na bodyfitness mi chýbalo dosť svalovej hmoty a moja kostra nie je celkom stavaná na túto kategóriu,“ hovorí o svojom prestupe do bikinifitness Janka. Avšak či už v bodyfitness, alebo bikinifitness, Janka potrebovala veľkú oporu najmä u blízkych. A práve tí jej poskytli dobré zázemie.
„Niektorí si mysleli, že na to nemám, ale samozrejme, že tí najbližší ma v plnej miere podporovali. Hlavne môj vtedajší priateľ a zároveň tréner Radko Ondričko bol veľkým hnacím motorom,“
spomína na chvíle, kedy potrebovala oporu Janka.

Janka KARNIŠOVÁ - súťaže a príprava, aké sú?

Janka si na svoju prvú súťaž spomína veľmi jasne. Bolo to ešte v kategórii bodyfitness na SAKFST Majstrovstvách Slovenska žien. „Bola to tréma, ale našťastie postupne opadla a ja som sa snažila si celú tú atmosféru čo najviac užiť,“ spomína si na svoje 12. miesto z majstrovstiev Janka. „Pri mojej ďalšej súťaži to bolo podobné, pretože som nastúpila v bikinifitness a musela som nacvičovať znova nové pózy a prezentáciu,“ pripomenula Janka svoj prestup do kategórie bikín. „Najradšej spomínam na Tatranský pohár 2016, pretože som sa ako nováčik mohla porovnať s množstvom úspešných a kvalitných pretekárok,“ komentuje spätne Janka Karnišová svoje tretie miesto z Prešova.
Čo by však označila ako nevyhnutnú súčasť prezentácie bodyfitnessiek aj bikinifitnessiek? „Určite je to zdravé sebavedomie a úsmev, to nesmie chýbať,“ odpovedá pohotovo Janka.

Na jar ju uvidíme na súťažných pódiách a tak sa s nami podelila aj o svoju fintu, s ktorou zvláda prípravy. Aká je? „Moje občasné krízové stavy zvládam so žuvačkami, no myslím si, že príprava je u mňa v poriadku,“ vraví Janka. Dôležitou otázkou, ktorú musela Janka riešiť pred každou svojou súťažou, bol výzor. „Preferujem jemný výzor, ktorý je prirodzený a nie silený. Či už pri bikinách, makeupe, alebo vlasoch,“ hovorí Janka.

Janka KARNIŠOVÁ - ako trénujem?

Jankinými obľúbenými partiami na precvičovanie sú ramená a stehná - akými cvikmi ich teda zaťažuje?

Ramená

  • Tréning začína tlakmi s jednoručkami v sede (4 série po 10- 12 opakovaní)
  • Pokračuje upažovaním s jednoručkami v stoji (4x 8-10 opakovaní)
  • Nasleduje upažovanie s jednoručkami v predklone (4x 8-10 opakovaní)
  • Posledným cvikom je predpažovanie s kotúčom v stoji (4x 10-12 opakovaní)

Stehná

  • Prvým cvikom sú drepy na multiprese alebo s voľnou tyčou (5 sérií po 20 opakovaní)
  • Ďalej je to zakopávanie v ľahu (5x20 opakovaní)
  • Cvičí aj rumunský mŕtvy ťah s jednoručkami (5x20 opakovaní)
  • Nasledujúcim cvikom je abdukcia a addukcia v supersérii na stroji (5x20 opakovaní)
  • Posledným cvikom je predkopávanie (5x15 opakovaní)

Janka KARNIŠOVÁ – aké sú jej ciele?

Hoci mladá osobná trénerka z Prešova na otázku vzorov nenašla konkrétnu odpoveď, hneď mi vedela odpovedať na to, čo je pre ňu popri náročných tréningoch a práci v príprave najväčším odreagovaním. „Určite sú to stretnutia s mojimi kamarátmi, rodinou, vychádzka, alebo wellness. Nech je to hocičo, je dôležití, že je to v spoločnosti mojich najbližších,“ hovorí Janka.

Jej cieľ na jar je len jeden. Aký? „Chcem sa pokúsiť o čo najlepší výsledok na majstrovstvách Slovenska žien,“ delí sa s nami o svoj cieľ jarnej sezóny Janka. My jej budeme spolu s EastLabs.sk a BikiniFitness.sk držať prsty a ja verím, že Janku uvidíme v čo najlepšej forme!



Reklama

Postup premeny - zo 77kg vážiacej maminy bikinifitnesska

Ukážeme vám, ako sa aj vy môžete zo 77kg vážiacej maminy zmeniť na úspešnú bikinifitnessku!

Poznáte SAKFST pravidlá platné pre bikinifitness?

Chystáte sa súťažiť v nominácii bikinifitness? A poznáte pravidlá? Popis - úvodná informácia!

Tatiana KOŽUCHOVÁ - urobme si fitnessburger!

Úspešná fitnesska vám ukáže, ako navariť chutné jedlo vhodné aj pre bikinifitnessky. Dnes to bude fitnessburger! Videoklip!