Je čas nastaviť si nové ciele

Internet plný výziev, ktoré k ničomu nevedú je nebezpečným obdobím roka- ako si nastaviť ciele, ktoré prinesú výsledky? 

Rok 2018 je za nami. Pre niekoho úspešne, pre niekoho nie. Niektorí z nás si splnili svoje ciele, niektorí z nás nie. Každoročné nesplnené predsavzatia sú ako obálky so správami plnými nádejou, ktoré si berieme do nového roka. Každopádne netreba čakať na nový rok, aby sme si mohli začať budovať lepší život, nájsť si lepšiu prácu alebo docieliť telo našich snov.
Nemôžeš sedieť doma na zadku lebo tvojej kamarátke sa nechce ísť do fitka a keďže ste BFF na život a na smrť tak keď ona skočí do studne, musíš aj ty. Takto život nefunguje. Buď rozumná. Ak chceš byť úspešná, nemôžeš sa stále vyhovárať. Musíš si ísť za svojím snom, bojovať a obetovať preň to, čo je potrebné. Neodkladaj to na zajtra, na pondelok, na lepšie počasie alebo odkaz od boha. Začni teraz.
A „práve teraz“ je spojené aj s príchodom nového roka, čiže máš o jeden dôvod viac, prečo začať. Teraz máš príležitosť začať nový život, život, po ktorom si stále túžila. Život bez výhovoriek. Život s odhodlaním, významom a stanoveným cieľom. Na prehrnutí poslednej stránke kalendára je niečo výnimočné a magické. Predstavuje nový začiatok s čistým štítom a prázdnym plátnom.

Takže teraz je ten pravý čas na zmenu, ktorej si sa vždy bála ale veľmi ju chcela dosiahnuť. Avšak dievčatá, buďme múdre. Nepreháňaj to a nevezmi si na svoje ramená toho viac, než reálne dokážeš zvládnuť.
Všade vidíme nejaké výzvy, diéty. 60-dňová výzva, 35-dňová uhorková diéta alebo „od nového roka žiaden cukor, múka, sacharidy, tuky, skúsme nejaký ten detox, žiadne jedlo, žiadny vzduch, hecni sa – nedýchaj.. Tieto hlúpe výzvy alebo novoročné predsavzatia sú absurdné a neudržateľné.
Už si počula o jo-jo efekte? Práve ten bude nasledovať po tom, ako preskočíš na takéto extrémy. No som si istá, že toto nechceš. Mala by si to zobrať zľahka a pomaly. Zmeň spôsob svojho života, svoj životný štýl a vezmi to krok po kroku. Pre predsavzatie si sa rozhodla preto, lebo chceš nejakú zmenu v svojom živote, ktorú si chceš následne udržať a nie sa vrátiť 5 krokov späť, pričom tvoje telo si zaúčtuje aj úroky.

Začni s 5 základnými novoročnými predsavzatiami:

  • DOPRAJ SI LEPŠÍ SPÁNOK

Osvojenie si tohto zvyku dokáže zmeniť celý život. V dnešnej dobe však na spánok často zabúdame. Ľudia spávajú oveľa menej, než by ich telo potrebovalo. Veľa práce, stresu, povinností a záväzkov, že často sa zabúdajú starať sami o seba. Alebo si radšej vyberú riadnu párty namiesto spánku. Ty to máš ako? Do ktorej skupiny by si sa zaradila? Ak ani ty veľmi nedbáš o svoj spánok, zmeň to! Daj si záväzok na tento rok, potiahni to každý deň na 8 hodín strávených v posteli. Myslím tým 8 hodín spánku, nie 8 hodín umm.. Budeš sa cítiť viac nabudená, budeš mať viac energie, zlepší sa ti psychické a fyzické zdravie a nakopne to regeneráciu.

  • JEDZ ZDRAVO

Nehľadiac na tvoj cieľ, strava je kľúčom ku všetkému. Jedz múdro, zdravo a pestro. Nech ti vždy tanier hrá rôznymi farbami. Jedz ovocie, zeleninu, nezabúdaj na vlákninu a bielkoviny. Tvoje telo ti poďakuje.

  • PI VEĽA VODY

Nezáleží na tom, či si profesionálna atlétka alebo len rekreačná športovkyňa, je nevyhnutné dbať na hydratáciu. Voda reguluje teplotu tela a istým spôsobom maže kĺby a dodáva im pružnosť. Vďaka nej sme schopný sa normálne pohybovať, skákať, behať. Voda taktiež pomáha transportovať živiny v tele, čo nám dodáva energiu a udržuje nás zdravé. Ak nepiješ dostatok vody, tak tvoje skrátka nedokáže fungovať na 100%. Môžeš cítiť extrémnu únavu, kŕče v svaloch, nevoľnosť, točenie hlavy alebo iné závažnejšie symptómy. Čiže aby si sa tomuto vyhla, je nevyhnutné aby si prijala denne aspoň 3 litre tekutín, najlepšie vody, minerálky, citronády alebo čaju. Samozrejme všetko je individuálne, ak veľa cvičíš, zvýš aj svoj príjem tekutín počas dňa.

  • CVIČ!

Cvičenie je ďalším komponentom šťastnejšieho života. Zameraj sa aspoň na 30 minút fyzickej aktivity každý deň – tým myslím aj obyčajnú prechádzku, ak sa napríklad necítiš na nejaký hard workout. Cvičením si udržuješ zdravé telo i myseľ, pretože v zdravom tele, zdravý duch, však? A to samozrejme nie je všetko. Pravidelná fyzická aktivita redukuje risk vzniku rôznych závažných chorôb, ako je cukrovka, rakovina, či kardiovaskulárne ochorenia. Napomáha nám k pevnejším kostiam, svalom, kĺbom a znižuje riziko vzniku osteoporózy. A samozrejme keď každý deň pocvičíš, môžeš sa v lete prechádzať po pláži s krásnym zadkom. No čo viac si priať, nie?

  • RELAXUJ

Sprav si čas pre seba. Sprav si čas na relax. Vyčleň si aspoň 5 minút každý deň pre tvoj osobný rast. Skús robiť iné veci než doteraz. Vrhni sa na meditáciu alebo jogu každé ráno, či poobedie. Je to len 5 minút. 5 krátkych minút, ktoré ti však môžu spraviť deň krajším, kľudnejším a ľahšie zvládneš všetky životné situácie.



Reklama

Postup premeny - zo 77kg vážiacej maminy bikinifitnesska

Ukážeme vám, ako sa aj vy môžete zo 77kg vážiacej maminy zmeniť na úspešnú bikinifitnessku!

Poznáte SAKFST pravidlá platné pre bikinifitness?

Chystáte sa súťažiť v nominácii bikinifitness? A poznáte pravidlá? Popis - úvodná informácia!

Tatiana KOŽUCHOVÁ - urobme si fitnessburger!

Úspešná fitnesska vám ukáže, ako navariť chutné jedlo vhodné aj pre bikinifitnessky. Dnes to bude fitnessburger! Videoklip!