Juliána Melišová - Diétou k jojo efektu

Mnoho žien dokáže to, čo sa môže zdať nemožné- prediétovať sa k nadváhe. Ako sa tejto zásadnej chybe vyhnúť?

Je začiatok júna, vonku letné teploty a možnosť konečne užívať si slniečka.  Čím bližšie je termín dovolenky, tým viac mi píšu frustrované ženy, ktoré sú stále nespokojné so svojim vzhľadom. Lebo do dovolenky musia vyzerať úžasne. Ich prosba? „Prosím ťa, čo najskôr potrebujem schudnúť. Dovolenka za dverami a ja mám stále faldy na bruchu.“
Čo je mojím cieľom? Priblížiť vám moje skúsenosti. Nie internetové články a štúdie. Lebo toho nájdete na nete toľko, že sa vám hlava zatočí. A mám pocit, že sa aj občas točí - toľko počúvam, čo všetko ste na internete naštudovali, ale nič na vás nefunguje.

Kapustová, či ryžová dieta?
Funguje alebo nie? Ak vám niekto káže jesť len jeden druh potraviny, ako dlho to zvládnete? Zamyslite sa.  Jedlo by nemalo byť  monotónne. Nebude vás to baviť a výsledky budú krátkodobé. Nie nadarmo sa hovorí, že jedia oči. Pestré jedlo, nie neustále odriekanie a zákazy.

Sacharidové vlny?
Diéta, ktorá vám zaručí výsledok. Áno, aj markantný úbytok na hmotnosti. Chyba? Vlny, ktoré vám sú zväčša nastavené sú také extrémne, že jete menej ako pretekári v tvrdej príprave. Ďalšie mínus – neustála kontrola makier. Komu sa chce celý život rátať a sledovať každé sústo, ktoré vloží úsť. Nikto nechce byť otrokom svojmu jedlu. Musíte nájsť cestu ako sa vyvážene a zdravo stravovať, bez neustáleho sledovania sa a váženia. Byť uväznený v kolotoči čísel do konca života jednoducho nie je najpríjemnejšia vízia.

Úplné vyradenie sacharidov a tukov z jedálnička?
Celý život byť len na bielkach, varenom mäse a rybách. Ťažkosti s trávením, nedostatok energie, nechutenstvo. Opäť raz, výsledky sa možno dostavia, no každopádne energia a radosť zo života sa vytratia. Ďalej je to extrém sprevádzaný zdravotnými problémami. Kvalita pokožky, vlasov a nechtov sa výrazne zhorší. A kto si chce do konca života odopierať ryžu, batáty, ovocie, orechy, orechové maslá a pod.?

Nástrah je veľmi veľa, ale čo nasleduje po tom, ako to vaša psychika nezvládne a začnete sa normálne stravovať? Najlepšia možnosť, ktorá nastane je, že sa vrátite na svoju pôvodnú hmotnosť. Ak sa zmietate v tomto kolotoči dlhšie pribudnú kilá naviac. A čo vaša psychika? Stále budete so sebou nespokojná a hľadať nové diéty, ktoré vás nachvíľku uspokoja no nie sú udržateľné celoživotne a z tohto blúdneho kruhu sa nikdy nedostanete. Moja rada? Používajte hlavu. Zanalyzujte si svoj denný príjem. Či jete pravidelne, alebo tlačíte len večer pred spaním. Či máte dostatok cieleného pohybu, alebo sa len motáte v záhrade a dáte si smajlíka do svojho diára – dnes som mala pohybu až až.

Malý tip:
Začínajte deň vlažnou vodou, hrsťou orechov. Dbajte na to aby raňajky, obed a večera obsahovali všetky makronutrienty – bielkoviny, sacharidy, tuky. Na desiatu a olovrant si doprajte niečo menšie, napríklad ovocie, smoothie, proteinovú tyčinku, nátierku – napr. avokádovú s bielkovinovým chlebom, vajíčka a pod.

Začnite o sebe uvažovať pozitívne.  Nebuďte zameraná len na nedostatky. Nájdite na sebe svoje plusy a skúste ich zvýrazniť.

Eliminujte stres – počúvajte hudbu, doprajte si kúpeľ, prechádzku v prírode, čítajte knihy, venujte sa rodine a svojim blízkym. Žite s úsmevom na tvári a vždy sa snažte, aby sa usmievalo aj vaše okolie. Uvidíte, že takto sa výsledky dostavia, a aj pocit šťastia. Buďte trpezlivá, pracujte na sebe dlhodobo.

Lebo: „Najpravdivejšia forma lásky je to, ako sa správate k sebe samej"



Reklama

Tatiana KOŽUCHOVÁ - urobme si fitnessburger!

Úspešná fitnesska vám ukáže, ako navariť chutné jedlo vhodné aj pre bikinifitnessky. Dnes to bude fitnessburger! Videoklip!

Postup premeny - zo 77kg vážiacej maminy bikinifitnesska

Ukážeme vám, ako sa aj vy môžete zo 77kg vážiacej maminy zmeniť na úspešnú bikinifitnessku!

Poznáte SAKFST pravidlá platné pre bikinifitness?

Chystáte sa súťažiť v nominácii bikinifitness? A poznáte pravidlá? Popis - úvodná informácia!