Juliána Melišová - Vifónkou do formy? Naozaj?

Aby ste schudli, niekedy musíte zjesť podstatne viac, ako ste jedli doposiaľ. Nebojte sa jedla!

Predstavte si modelovú situáciu. Ste žena, vo veku 45-50 rokov. Celý život inklinujete k zdravej strave, jediná neresť bolo fajčenie, s ktorým ste pred viac ako rokom skončili. Výška okolo 170cm a hmotnosť plus-mínus 80kg. Nie je to ideál, ale zhodnotením voľného oka je badateľné, že sa nejedná o obezitu. (BMI nerátam – tento údaj pre mňa nemá výpovednú hodnotu). Kumulovanie stresu, možno vek, možno kúsok genetiky a pridružil sa vysoký krvný tlak. Vaša aktivita by bola pilates, bicykel, rýchla chôdza (tzv. walking v prírode) 2-3x týždenne.

Minimálny kalorický príjem takejto ženy by sa mal točiť minimálne okolo 1.500 kcal. Nie nadarmo som sa zmienila o zdravých stravovacích návykoch, no bohužiaľ, príliš dlhé roky jedenia, alebo skôr nejedenia (i keď zdravých potravín) v kalorickom deficite sa podpísal na metabolizme a z minimálnych 700 – 800 kcal sme sa časom, dohováraním a dlhodobou prácou prepracovali na 1.200 – 1.300 kcal. Strava pozostávala z vajíčok, veľa zeleniny, syry, orechy, zeleninové polievky, ryby, celozrnné cestoviny, ryža, ml. produkty, atď.

Počas cesty k zdravému JA sa pridružil vyšší krvný tlak. A návšteva kardiológa a fundovaného odborníka široko ďaleko. Návšteva sa niesla v duchu – ste obézna, určite to bude zlá strava, prídite o týždeň, za „x“ Eur vám urobím jedálniček, mám úžasné výsledky, každý môj pacient schudol a vedie si veľmi dobre. Frustrovaná pacientka si týždeň svedomito zapisuje stravu deň za dňom, v hlave má jedinú myšlienku – som obézna.

Strava? Príklad jedného dňa

  • 1. jedlo: shake z 1PL vločiek, 1PL tvarohu, drobného ovocia, 1dcl mlieka a 1,5 banánu
  • 2. jedlo: karfiolova polievka
  • 3. jedlo: 80g celozrnných cestovín a hliva
  • 4. jedlo: tvarohovo-lososová nátierka (2čl) na celozrnnom pečive
  • 5. jedlo: zeleninový šalát
  • v iný deň boli napríklad na raňajky 3 vajíčka s ryžakmi, prípadne dva ryžaky natreté arašidovým maslom, taktiež boli aj neresti ako pohárik prosecca či vifonka (dva prešľapy za celý týždeň)

Kontrola a pán doktor vyškrtol

  • 1 vajíčko – lebo vraj má veľa cholesterolu
  • arašidové maslo – lebo vraj ako si môže dovoliť toľko kcal
  • ALE Vifon je v pohode. LEBO TEN JE VRAJ BEZ KALORIÍ.
  • PROSÍM??!! Čítam dobre? Lekár? Odborník s úžasnými výsledkami? Odporúča VIFON, lebo je bez kalórií? Z kalorického deficitu pacientku za 10 ečiek prešktal do ešte väčšieho deficitu s vetou – pani, keby ste takto jedla, tak nevyzeráte tak ako vyzeráte. Smutné...

Odborníkov, odborných článkov, štúdií, lekárov, šarlatánov, poradcov a lifestyle radcov je už toľko, že už aj tak nikto nevie čo je dobré a čo je zlé. Z toľkého internetového „mozguvymývania“ už ani nevieme čo je realita a čo je fake. Nevieme už ani, čo je zdravé, čo nezdravé, čo je pekné, čo škaredé. Lebo tie ideály, ktoré sa snažíme dosiahnuť často nie sú ani reálne. Nie vždy je menej viac.

Nie vždy je 50 kg ideálna hmotnosť. Nie vždy tvrdá diéta je riešením. Kto vie ten vie - prvé kilká (tuku) zliezajú aj bez rezania kalórií a dokonca aj vtedy, ak rozumne pridávame.

  • takže áno – niekedy treba na jedle aj pridať, aby ste videli výsledky.
  • budem sa znova opakovať – nebojte sa jedla, nebojte sa kvalitných potravín, nebojte sa pestrosti a neverte všetkému, čo čítate...

Postup? Proste urobte zmenu, začnite od seba, vlastného vnímania, potom bude možno treba už len málinko. A výsledky sa dostavia rýchlejšie ako si myslíte.

S úctou k všetkým, ktorý k svojmu zdraviu pristupujú zodpovedne a k svojej práci tiež.



Reklama

Tatiana KOŽUCHOVÁ - urobme si fitnessburger!

Úspešná fitnesska vám ukáže, ako navariť chutné jedlo vhodné aj pre bikinifitnessky. Dnes to bude fitnessburger! Videoklip!

Postup premeny - zo 77kg vážiacej maminy bikinifitnesska

Ukážeme vám, ako sa aj vy môžete zo 77kg vážiacej maminy zmeniť na úspešnú bikinifitnessku!

Poznáte SAKFST pravidlá platné pre bikinifitness?

Chystáte sa súťažiť v nominácii bikinifitness? A poznáte pravidlá? Popis - úvodná informácia!