Lucia Marcinová - nemala by uniknúť vašej pozornosti

Kto zo SAKFST scény, súťažiaci v nominácii bodyfitness by nemal uniknúť vašej pozornosti? Soňa KOLCUNOVÁ vám predstaví bodyfitnessku Luciu! 

Tridsaťdvaročná mamička trojročného synčeka sa postavila na pódiá v kategórii bodyfitness len túto jeseň, no na svojom konte už má pekné umiestnenia z obidvoch súťaží, ktorých sa stihla zúčastniť. Aké výsledky má na konte táto ambiciózna bodyfitnesska z Púchova?

  • 3.miesto.... 2016 Tatranský pohár (bodyfitness OPEN)
  • 7.miesto.....2016 Mozolani fitness cup (bodyfitness nad 163cm)

Lucia MARCINOVÁ- Ako sa stala z mamičky bodyfitnesska?

„Dlho som hrávala volejbal za Púchov, no asi v 17tich som prestala a váha išla automaticky hore,“ hovorí o svojej predchádzajúcej pohybovej aktivite Lucia. „Cvičiť som potom začala, keď sa mi narodil môj, teraz trojročný syn. V tom čase ma pobolieval chrbát a tak som navštívila fitko. Neskôr som dostala permanentku od môjho brata a začala som trénovať so Sabinou Plevákovou. Vtedy ma to nadchlo,“ opisuje prvotné impulzy Lucia.
Postupne nachádzala podporu aj u rodiny, neskôr nechodila do fitness centra len raz do týždňa, ale častejšie, už so zostaveným tréningovým plánom a jedálničkom, ktorý dodržiavala. „Začala som to brať poctivejšie a od januára som vstúpila do prípravy na súťaž,“ povedala o svojej fitness ceste Lucia. „Keď som videla Sabininu prípravu na súťaže, mala som víziu o tom, že som to raz rada skúsila, no vtedy som ešte nemohla, pretože som mala ešte veľmi malého syna. Teraz v januári si môj brat otvoril fitness cetrum a tam ma oslovil Marián Prekop.“
Lucia bola v objeme až do prvého augusta tohto roka a následne prešla do náročnejšej časti prípravy, ktorou bola diéta. „Viac som sa cítila na kategóriu body. Mám osvalenejšie nohy ako majú bikini fitnessky a necítim sa na to, aby som to prejavom zvládla, keďže bikini fitness je viac o prezentácii na pódiu,“ prezradila o výbere kategórie Lucia Marcinová, ktorá čelila aj mnohým názorom okolia. „Podľa mňa je vtipné sledovať na detskom ihrisku, že mám väčšie svaly ako oteckovia a napokon som našla veľkú oporu aj vo svojej rodine a okolí,“ hovorí s úsmevom Lucia.

 

Prvá príprava na súťaže v podaní Lucie MARCINOVEJ

„V objeme to bolo občas naozaj o veľkých porciách, na ktoré som si musela postupom času zvyknúť. Diéta bola o nervoch a často som bola doma nervózna a tak som veľmi vďačná mojim chlapom, ktorí mi to tolerovali,“ hovorí o príprave Lucia a ako najhoršie vzápätí hodnotí posledné tri týždne, kedy si už pripadala veľmi chudá a stále uberala zo stravy.
V príprave sa však zameriavala aj na tréning štvrťobratov a póz, ktoré označila ako náročnejšiu časť prípravy na pódium. „Odvykla som si od opätkov a tak som sa to musela učiť akoby odznova. Navyše je potrebné sa tváriť prirodzene a pózy robiť ladne a žensky,“ komentuje zvlášť náročnú časť prípravy Lucia, ktorá dostala pomoc s prezentáciou aj od Sabiny Plavákovej, aktuálnej vicemajsterky sveta v bikini fitness žien a absolútnej majsterky sveta v juniorkách, ktorá dostala možnosť požiadať o PRO kartu a v novej sezóne ju uvidíme už medzi profesionálmi.
A čo podľa Lucie Marcinovej (ktorej v príprave pomáhali aj Lukáš Socha a Marián Prekop) nesmie chýbať na bodyfitnesske? „Podľa mňa je na bodyfitnesske najdôležitejší chrbát a ramená, na ktorých chcem aj ja výrazne zapracovať. Ďalej je to ale prirodzenosť, ženskosť a ladnosť, ktoré by sme mali ukázať pri prezentácii na pódiu,“ vraví Lucia. K celkovému výzoru na pódiu ale určite patrí aj úprava vlasov a make-upu ako aj správne zvolené plavky a doplnky. „Kým som prišla k Danke Kolibárovej, mala som vybraté niečo iné, no tam mi padla do oka ružová a tak som mala tentoraz na pódiu plavky v tejto farbe. V doplnkoch si jednoznačne stojím za tým, že v jednoduchosti je krása,“ hovorí o úprave na pódiu Lucia Marcinová.

Ako vníma súťaženie Lucia MARCINOVÁ?

Prvá súťaž Lucie Marcinovej bol Tatranský pohár v Prešove, na ktorom sa jej podarilo získať 3.miesto. Ako sa na tejto súťaži cítila? „Bola som obzvlášť nervózna. Najmä keď som videla, že je plné aj hľadisko. Vtedy sa mi začali podlamovať kolená, pretože som nikdy nevystupovala na pódiu pred toľkými ľuďmi. Keď som ale postúpila do finále, všetko zo mňa opadlo a psychicky to bolo oveľa lepšie,“ opisuje svoje pocity na pódiu v Prešove Lucia a pridáva aj emócie, ktoré sa v nej nahromadili po zisku medailovej priečky v open kategórii bodyfitness. „Bola to neskutočná radosť, keďže som na súťaž išla iba s prianím nebyť posledná. Bola som naozaj šťastná, pretože sa celá tá drina vyplatila a ukázalo sa to, na čom som tvrdo pracovala,“ hovorí Lucia.
O týždeň sme túto tridsaťdvaročnú pretekárku mohli vidieť na pódiu znova- tentokrát v Žiline na Mozolani Fitness cupe. „Bolo to znova niečo iné, pretože som bola na nohách od skorého rána a mala som pocit, že nie som taká stiahnutá, ako by som chcela byť, no určite to bol zážitok súperiť s väčšou konkurenciou, aj keď som bola celý deň veľmi nervózna, no motivovalo ma to pracovať na mojich nedostatkoch,“ povedala v rozhovore pre EastLabs.sk na margo svojho vystúpenia v Žiline Lucia.

Ako trénuje Lucia MARCINOVÁ?

Medzi najobľúbenejšie tréningy Lucie Marcinovej patrí tréning na nohy a ramená. Ako sama uvádza, väčšinou trénuje s vyššími váhami a skôr s menším počtom opakovaní. Pri každom cviku robí vždy 4 pracovné série a maximálne 10-12 opakovaní, tak aby boli vždy vykonané precízne a technicky správne. Tréningy obmieňa, aby predišla stagnácii a stereotypu. Kardio v objemovej fáze Lucia veľmi nezaraďuje, ale v diéte má kardio každé ráno nalačno.
Ako teda vyzerá jej tréning nôh? 

  • na rozcvičenie zaradzuje strečing, drepy a predkopy s malou váhou
  • nasledujú drepy s olympijskou činkou (4 série- 12,10,8,6 opakovaní)
  • ďalej je to predkopávanie (cvičí 4 série 12,10,8,6 opakovaní)
  • výpady v chôdzi s jednoručkami (4 série po 10 opakovaní na každú nohu)
  • ďalším cvikom je legpress naširoko (4 série 12 opakovaní)
  • po tréningu kvadricepsov zaradzuje Lucia vždy jeden cvik na zadok a to je buď dvíhanie panvy s veľkou činkou alebo obrátený hacken drep
  • lýtka precvičuje Lucia následne v odlišnom tréningu spolu s hamstringami a zadkom

Tréning Lucie Marcinovej na ramená vyzerá takto

  • na rozcvičenie zaradzuje strečing a tlaky na ramená s malými váhami
  • tréning začína s tlakmi na ramená s jednoručkami v sede (4 série- 12,10,8,6 opakovaní)
  • ďalej cvičí tlaky s veľkou činkou za hlavu alebo pred hlavu v sede (4 série- 12,10,8,6 opakovaní)
  • nasleduje striedavé predpažovanie s jednoručkami v stoji (4 série po 12 opakovaní)
  • upažovanie s jednoručkami v stoji (4 série- 12,10,8,6 opakovaní)
  • upažovanie s jednoručkami v predklone (4 série po10 opakovaní)
  • tréning zakončí backfly-om (4 série- 12,10,8,6 opakovaní)

Vzory, ciele a poďakovania Lucie MARCINOVEJ.

Lucia Marcinová, pracujúca ako živnostníčka a osobná trénerka, trávi najradšej svoje voľné chvíle mimo práce a posilňovne s rodinou a synčekom však v rozhovore pre EastLabs čelila aj otázke, kto je jej vzorom. „Páči sa mi veľa dievčat bodyfitnessiek, či už na domácej scéne, kde je to najmä Lucia Košecká, aktuálna majsterka sveta, alebo v zahraničí, no Sabina Pleváková je pre mňa typom, ktorý sa motivuje, sledujem ju a aj napriek tomu, že súťaží v inej kategórii, môžem povedať, že je mi v mnohom vzorom,“ našla jednoduchú odpoveď na zložitú otázku Lucia, ktorú s najväčšou pravdepodobnosťou uvidíme na súťažných pódiách aj na jar 2017, kde by chcela táto ambiciózna bodyfitnesska zlepšiť svoje slabé stránky a na stage vystúpiť v ešte lepšej forme.
A čo odkázala táto sympatická bodyfitnesska na záver? „Chcela by som sa poďakovať najmä mojim chlapom Ľubošovi a Kubkovi, ktorí ma museli trpieť aj s náladami, ktoré priniesla diéta, rodičom a bratovi, ktorý mi umožnil trénovať vo svojom fitku PepekGym a taktiež mojej budúcej švagrinej Paťke. Samozrejme nesmiem zabudnúť aj na poďakovanie za finančnú podporu e-shopu zltykonik.sk, “ uzatvára Lucia poďakovania blízkej rodine, ktorá jej pomáhala v príprave na jesennú sezónu 2016, v ktorej jej budem ja a celý EastLabs team držať prsty.



Reklama

Poznáte SAKFST pravidlá platné pre bikinifitness?

Chystáte sa súťažiť v nominácii bikinifitness? A poznáte pravidlá? Popis - úvodná informácia!

Postup premeny - zo 77kg vážiacej maminy bikinifitnesska

Ukážeme vám, ako sa aj vy môžete zo 77kg vážiacej maminy zmeniť na úspešnú bikinifitnessku!

Tatiana KOŽUCHOVÁ - urobme si fitnessburger!

Úspešná fitnesska vám ukáže, ako navariť chutné jedlo vhodné aj pre bikinifitnessky. Dnes to bude fitnessburger! Videoklip!