Michaela Kanuščáková - ako trénuje slovenská bikinifitnesska?

Už o pár dní sa predstaví na pódiu majstrovstiev sveta žien. Redaktorka Soňa KOLCUNOVÁ vám prináša rozhovor s Michaelou KANUŠČÁKOVOU doplnený o jej tréningový týždeň. Ako trénuje mladá hviezda slovenskej bikinifitness scény? 

Michaela Kanuščáková nie je na slovenskej súťažnej scéne nováčikom. Súťaží od roku 2015 a na portáli EastLabs.SK sme vám už ponúkli jej profilový článok. Po súťažnej pauze sa však vrátila na pódiá a momentálne je v príprave na majstrovstvá sveta, na ktorých sa predstaví už o pár dní. Akým systémom trénuje a čo hovorí na fantastické úspechy, ktoré dosiahla odkedy sme spolu hovorili naposledy? To všetko je predmetom tohto článku.

Michaela KANUŠČÁKOVÁ – v roku 2016 bola úspešná!

Krátko po našom rozhovore pre EastLabs.sk sa Miška Kanučšáková nominovala na svoje prvé Majstrovstvá Európy, kde hneď získala striebro. To bolo ešte v roku 2016, no jej spomienky sú veľmi čerstvé. „Práve túto súťaž pokladám za svoju najúspešnejšiu. Podarilo sa mi získať na svojej prvej súťaži takýchto rozmerov cenný kov a to hneď striebro. Navyše som mala rovnaký počet bodov ako víťazka a môj vzor Sabina Pleváková,“ spomína Miška, v ktorej tak ostali na Santa Susannu len tie najlepšie spomienky.

Po troch súťažných sezónach bola Kanuščáková vyčerpaná, no napriek tomu sa pustila aj do prípravy na ďalšiu – jesennú 2016, ktorá má u nej nálepku tej najnáročnejšej. „Napriek tomu, že som potrebovala vypnúť a zregenerovať som sa k tomu „dotlačila“, pretože to bola moja posledná juniorská sezóna,“ objasňuje Miška. Aj keď si stojí za tým, že jej forma mohla byť aj lepšia, neľutuje. „Práve počas tejto sezóny som sa veľa naučila o sebe, svojom tele a najmä spoznala som mnoho ľudí, s ktorými som sa zblížila, spriatelila a to je to najvzácnejšie, čo som týmto športom získala,“ hovorí Miška.

Vrcholom jej jesnnej sezóny boli Majstrovstvá sveta juniorov, na ktoré naša reprezentácia odletela až do ďalekého Karibiku. Tam Michaela dosiahla na smolnú 4. priečku. Medaila jej unikla len o vlások a tak je pochopiteľné, že po súťaži v nej prevládalo sklamanie. „Zároveň je fajn, že som sa ani na svetovom šampionáte nestratila medzi najlepšími pretekárkami a prebojovala som sa aspoň tesne pred „medailové brány“,“ hovorí Miška. Napriek tomuto na súťaž nespomína v zlom, keďže v reprezentácii Slovenska boli ďalší pretekári, s ktorými sa Kanuščáková mala možnosť zblížiť.

Michaela KANUŠČÁKOVÁ – vynechala jar, na jeseň sa vrátila vo veľkom štýle

Vynechanie jarnej sezóny Miška niekoľkokrát spomínala aj na svojich sociálnych sieťach. Prečo sa však rozhodla dať si od pódia prestávku? „Bola som vyčerpaná. Takúto pauzu po niekoľkých odsúťažených sezónach ja osobne po tejto skúsenosti považujem za len a len prospešnú. Mala som viac priestoru pracovať na sebe, na svojich nedostatkoch a najmä sa mi oddýchnuté telo a psychika odvďačili lepším fungovaním a väčšou chuťou pustiť sa do ďalšej súťažnej sezóny,“ objasnila Miška. Vrátila sa však už na jeseň a to vo veľkom štýle.

Miška vyhrala Tatranský pohár aj Veľkú cenu Detvy, vďaka čomu sa nominovala na majstrovstvá sveta. „Cítim sa naozaj skvele. Som namotivovaná a spokojná s formou aj s doterajšími umiestneniami,“ povedala Miška.

Čo teda očakáva od majstrovstiev, ktorú ju čajakú? „Očakávam to najlepšie čoho som schopná,“ odpovedá s úsmevom Michaela. Po poslednej súťaži už nepridávala zmeny, no tie sa udiali v prípade úplneho záveru prípravy, ktorý Miška zmenila po konzultácii so Sabinou Plevákovou. „Udiala sa ešte jedna zmena. A to dosť podstatná, no o tej chcem niečo napísať až po skončení tejto sezóny,“ povedala v rozhovore Miška.

Suplementácia v príprave je však stále rovnaká ako počas predošlých off a on seasons. V off season Miška využíva len proteín a vitamíny- C, zinok a B-komplex. „V predsúťažnej príprave pridám najmä vitamíny, okrem spomínaných ešte magnézium, omega, D a E vitamín, BCAA a samozrejme L carnitín a spaľovač,“ dopĺňa Miška. Keď som sa jej však pýtala na jej ciele a čakala som od Mišky konkrátnu odpoveď o umiestneniach, nedočkala som sa. „Moje ciele ostávajú rovnaké. Chcem sa posúvať, napredovať a vzdelávať sa v tejto oblasti. Chcem vedieť o reakciách a fungovaní tela čo najviac,“ odpovedala Miška.
 

Michaela KANUŠČÁKOVÁ – ako trénuje?

Čo sa týka tréningu, Miška už vyskúšala takmer všetko, no v jej príprave sa najviac osvedčil práve systém, ktorý nám opísala. Samozrejme, v tréningu mnohé cviky obmieňa, aby predišla stagnácii a napísala nám tie najviac preferované. Miška cvičí zvyčajne z každého cviku 4 série po 15-20 opakovaní, pri cvičení chrbta odcvičí 4-5 sérií po 10-12 opakovaní. „U mňa je veľmi ťažké určiť presné opakovania, keďže všetko záleží od toho, či cviky kombinujem do supersérií alebo cvičím pyramídovo,“ vysvetľuje Miška.

1. deň – HAMSTRINGY, ZADOK, BRUCHO

  •  začína hlbokými drepmi
  •  pokračuje hip thrustmi
  •  nasleduje legpress so zameraním na zadné stehenné svaly a sedací sval
  •  ďalej sú to výpady vzad na multiprese s nohou na vyvýšenej podložke
  •  Miška cvičí aj rumunský mŕtvy ťah
  •  V tréningu robí aj rôzne druhy zakopávania (napr. na spodnej kládke, na stroji,... )
  •  ďalším cvikom je prednožovanie v ľahu na šikmej lavičke
  •  do tréningu zaradí aj zdvíhanie nôh vo vise
  •  tréning zakončí plankom

2. deň – CHRBÁT, TRICEPS

  •  prvým cvikom sú zhyby na hrazde
  •  pokračuje príťahom kladky zhora širokým úchopom
  •  cvičí aj sťahovanie hornej klátky nadhmatom
  •  zaradzuje aj príťah jednoručiek k telu
  •  nasleduje príťah veľkej činky nadhmatom alebo podhmatom
  •  triceps precvičí francúzskym tlakom
  •  na túto partiu zaradzuje aj kick – back
  •  nasledujú kliky
  •  ako posledné Miška cvičí sťahovanie lana

3. deň – zarazduje len kardio, prípadne aj kruhový tréning celého tela
4. deň – RAMENÁ, BICEPS, HRUDNÍK

  •  Tréning začína tlakom na multiprese v sede
  •  Nasleduje tlak jednoručkami v sede
  •  Ďalším cvikom je upažovanie jednoručkami
  •  Cvičí aj predpažovanie s jednoručkami
  •  Do tréningu zaradí aj vrchné príťahy kladky
  •  Ďalej to je upažovanie v predklone, v sede
  •  Biceps precvičí bicepsovým zdvihom jednoručkami
  •  Nasleduje bicepsový zdvih EZ činkou
  •  Cvičí tiež bicepsový zdvih jednoručkami o koleno
  •  Na hrudník Miška zaradí rozpažovačky na rovnej lavičke
  •  Cvičí aj kliky
  •  Tréning zakončí pullover-om

5. deň – KVADRICEPSY, BRUCHO

  •  začína čelnými drepmi
  •  pokračuje legpress-om
  •  nasleduje predkopávanie
  •  cvičí aj sisy drepy
  •  občas na záver Miška zaradí ešte rôzne druhy zakopávania zamerané na sedací sval
  •  na brucho cvičí dvíhanie nôh vo vise
  •  zaradzuje aj dvíhanie nôh vo vise do strán
  •  posledným cvikom je sed-ľah s jednoručkou na bruchu

6. deň – cvičí len kardio, prípadne aj kruhový celotelový tréning
7. deň - voľno



Reklama

Tatiana KOŽUCHOVÁ - urobme si fitnessburger!

Úspešná fitnesska vám ukáže, ako navariť chutné jedlo vhodné aj pre bikinifitnessky. Dnes to bude fitnessburger! Videoklip!

Postup premeny - zo 77kg vážiacej maminy bikinifitnesska

Ukážeme vám, ako sa aj vy môžete zo 77kg vážiacej maminy zmeniť na úspešnú bikinifitnessku!

Poznáte SAKFST pravidlá platné pre bikinifitness?

Chystáte sa súťažiť v nominácii bikinifitness? A poznáte pravidlá? Popis - úvodná informácia!