Miroslava Diškanová - nemala by uniknúť vašej pozornosti

Koho zo SAKFST scény by ste si mali pozorne všímať a koho určite neprehliadnuť? Soňa KOLCUNOVÁ vám dnes predstaví juniorskú bikinifitnessku Miroslavu. 

Cvičiť začala pred takmer rokom a pol. Už na jar 2016 absolvovala súťažnú premiéru a momentálne pracuje na zlepšení svojej formy na jesenné súťaže. Reč je o Miroslave DIŠKANOVEJ, dvadsaťročnej pretekárke z kategórie bikini fitness a študentke Slovenskej poľnohospodárskej univerzity, kde študuje výživu ľudí a zároveň trénuje pod dohľadom Milana Čížeka a Natálie Lenártovej. Aké úspechy má doteraz na konte?

  • 10. miesto ... 2016 SAKFST Majstrovstvá Slovenska juniorov (bikini fitness nad 163cm)
  • 7. miesto ... 2016 Amix Patriot Cup (bikini fitness juniorky nad 163cm)

Miroslava DIŠKANOVÁ - chuť postaviť sa na pódium ju hnala vpred

„Keď som bola mladšia, hrávala som futbal, pretože ocino bol tréner. Tomuto som sa venovala asi najviac zo športov,“ hovorí na úvod nášho rozhovoru Miroslava. „Cvičiť v posilňovni som začala s mojím priateľom. Najprv sa mi veľmi nechcelo, ale potom som na sociálnej sieti videla video Stephanie Davis a jej postava sa mi veľmi zapáčila a cvičeniu som sa chcela venovať viac,“ prezrádza o začiatkoch a prvotnej motivácii Diškanová. Následne na jej predchádzajúcej škole, ktorou bola veterinárna fakulta v Košiciach prednášal Dr. Milan Čížek, s ktorým sa následne Mima Diškanová rozprávala aj na tému súťaží. „Povedala som, že by som to raz chcela skúsiť. Odvtedy cvičím pod tréningovým plánom a jedálničkom pána Čížeka,“ vraví Miroslava.
„Nikdy predtým som súťažnú scénu fitness nesledovala, no keď som sa o to začala zaujímať viac a na videách som videla ako to vyzerá, zapáčili sa mi takéto osvalené telá a chcela som skúsiť aj súťaž,“ dozvedáme sa od Miroslavy, ktorej výber kategórie smeroval jednoznačne k bikini fitness. Prečo práve táto kategória? „Páči sa mi ženskosť v tejto kategórii, svaly na postave nie sú prehnané, je to pekná a estetická kategória,“ povedala v interview Mima a jednoznačne potvrdila, že ju v tejto kategórii budeme vídať aj naďalej.
„Keď som zmenila stravu, mamka z toho nebola nadšená. Vravela mi že vymýšľam, no keď videla, že to myslím naozaj vážne, začala mi sama variť jedlo, ktoré som potrebovala. U otca to bolo iné, keďže sám kulturistiku okúsil a bol aj na súťaži. On ma podporoval asi najviac, trénovala som s ním dokonca aj pózy. Priateľ bol zozačiatku trochu prekvapený, no nakoniec so mnou súhlasil a tešil sa so mnou,“ hovorí Mima, ktorá teda našla značnú podporu a oporu nielen v rodine ale aj v priateľoch, s ktorými sa podelila o plán nastúpiť na súťažné pódiá.

Miroslava DIŠKANOVÁ - ako vyzerala jej prvá príprava?

„Príprava mi nerobila veľký problém. Nemusela som striktne dodržiavať nulové sacharidy, pretože mám skôr problém s naberaním svalov ako s chudnutím, čiže som zmenila stravu na zdravšiu a výsledky sa dostavili,“ hovorí o príprave Miroslava. Aký ideál chce vo svojej súťažnej kariére dvadsaťročná pretekárka zo Závady dosiahnuť a teda, čo pokladá na bikini fitnesske za rozhodujúce a najdôležitejšie? „Súťažiaca musí nastúpiť na pódium s úsmevom a istým sebavedomím, aby zakryla stres, ktorý tam určite je. Musí zakryť nedostatky a odprezentovať len to najlepšie čo v nej je,“ vraví o svojom „recepte na úspech“ Mima, ktorá sa pózy učila s Natáliou Lenártovou. „Bolo to dosť náročné. Mala som problém s napnutím chrbtového svalstva, čo je aj dosť bolestivé. Keď som si to skúšala doma, nemyslela som si, že to je také ťažké, ako keď mi to ukázala Natália,“ smeje sa Miroslava.
V príprave však musela riešiť aj prvky vizáže a výber plaviek, podobne ako každá pretekárka, ktorá sa chystá na súťaž. „Moje plavky som zverila Zuzane Chlebinovej z Košíc, ktorá mi veľmi pomohla pri výbere strihu aj kamienkov. Problém som však mala s topánkami, ktoré mi na súťaži neuznali pre vyššiu platformu a tak som si obuv musela vymieňať s pretekárkou s nižšej kategórie. Úpravu vlasov a make-up som odsunula na posledné miesto a tak to nebolo presne podľa mojich predstáv, čo by som chcela do budúcna zmeniť,“ prezradila Mima.

Miroslava DIŠKANOVÁ a jej súťaže a ambície

Prvou súťažou mladej, ambicióznej súťažiacej Miroslavy boli SAKFST Majstrovstvá Slovenska juniorov, ktoré sa uskutočnili v Trenčíne. Tam dokázala vo veľkej konkurencii Mima obsadiť 10. miesto, no viac ako na umiestnenie bude určite spomínať na svoje prvé momenty na súťažnom pódiu. Aké teda boli? „Horšie to bolo jednoznačne v zákulisí. Keď som vyšla na stage, všetko zo mňa opadlo a užívala som si to. Bála som sa, že to bude opačne a že sa mi nebude dariť ani správne pózovať. Našťastie to bolo opačne,“ hovorí Miroslava Diškanová.
O deň neskôr sa predstavila na Amix Patriot Cup-e vo Vranove nad Topľou, kde naozaj tesne zaostala za finále a obsadila v kategórii nad 163cm 7. miesto. „Organizácia bola veľmi dobrá, bola som spokojná, pretože Amix Patriot cup bol naozaj dobre pripravený. Vždy sme vedeli čo máme robiť. Dokonca môžem povedať, že to šlo prirýchlo,“ spomína s úsmevom na Vranovský Dom Kultúry Diškanová.
„Na majstrovstvá Slovenska žien som nenastúpila, pretože som sa necítila na porovnávanie s takýmito skúsenými pretekárkami,“ povedala Mima, trénujúca aj naďalej po vzore Stephanie Davis, no s väčšími skúsenosťami a väčším prehľadom na fitness scéne prišli aj nové vzory. „Zo slovenských pretekárok sa mi najviac páči Sabína Pleváková a zo sveta je to Katrin Schok,“ hovorí Miroslava.  „Nechávam to otvorené, neviem či nastúpim za ženy, alebo juniorky. Začala som pracovať na zadnej časti tela, ktorú som mala na súťažiach slabšiu. Prioritami teraz je zlepšiť formu a ukázať sa na pódiu v čo najlepších tvaroch,“ odpovedá na  otázku ďalšieho nástupu na pódium Miroslava Diškanová.


Ako trénuje Miroslava DIŠKANOVÁ?

Jej obľúbenými partiami pre tréning sú chrbát a zadok, o tréning na ktoré sa s nami podelila.
Tréning chrbta vyzerá u Mimy takto:

  • začína 5-10 minútovým kardiom na rozcvičenie
  • prvým cvikom sú zdvihy na hrazde s dopomocou (5 sérií po 8 opakovaní)
  • nasleduje veslovanie na spodnej kladke (4x 8-10 opakovaní, pričom posledné dve sú do vyčerpania)
  • ďalej sú to príťahy jednoručiek v predklone(4x 10-12 opakovaní)
  • tréning zakončí výponmi na stroji (cvičí 4x 15 opakovaní)

Tréning na zadok je u Miroslavy Diškanovej nasledovný:

  • začína 5-10 minútovým kardiom
  • prvým cvikom je mŕtvy ťah s vystretými nohami (5 sérií po 12 opakovaní)
  • nasledujú výpady na lavičke (5x10 opakovaní)
  • ďalším cvikom je zanožovanie (5x15 opakovaní)
  • posledným cvikom je dvíhanie panvy so závažím (5x 10 opakovaní)

Na záver mala Miroslava Diškanová taktiež priestor na poďakovania, ktorý plnohodnotne využila: „Samozrejme ďakujem svojej rodine, ktorá ma veľmi podporovala. Mamine so sestrou za to, že sa príkladne starali o moju vizáž. Ďakujem priateľovi za to, že sme spolu začali cvičiť a že mi ako prvý ukázal cviky. Samozrejme aj mojim trénerom Natálii Lenártovej za pomoc s pózovaním a Dr. Milanovi Čížekovi. No a v neposlednom rade aj mojim kamarátom, ktorí mi boli veľkou oporou.“



Reklama

Tatiana KOŽUCHOVÁ - urobme si fitnessburger!

Úspešná fitnesska vám ukáže, ako navariť chutné jedlo vhodné aj pre bikinifitnessky. Dnes to bude fitnessburger! Videoklip!

Poznáte SAKFST pravidlá platné pre bikinifitness?

Chystáte sa súťažiť v nominácii bikinifitness? A poznáte pravidlá? Popis - úvodná informácia!

Postup premeny - zo 77kg vážiacej maminy bikinifitnesska

Ukážeme vám, ako sa aj vy môžete zo 77kg vážiacej maminy zmeniť na úspešnú bikinifitnessku!