Viera Božíková - nemala by uniknúť vašej pozornosti

Na slovenskej fitness scéne netreba prehliadať ani bodyfitnessky. Soňa KOLCUNOVÁ vám dnes predstaví Vieru BOŽÍKOVÚ, ktorá sa už počas víkendu predstaví na Majstrovstvách sveta juniorov v Santo Domingu práve v bodyfitness. 

Viera Božíková je ideálnym príkladom bikinifitnessky, ktorá si uvedomovala veľkosť svojho svalového rozvoja a skúsila kategóriu bodyfitness. Jej prestup z kategórie do kategórie trval len týždeň (myslím, že mi dáte za pravdu, že to je neuveriteľný čas). Na Tatranskom pohári stála na pódiu ako bikinifitnesska, kým o týždeň v Žilina na Mozolani fitness cupe už ako bodyfitnesska v kategórii s Luciou Košeckou a Stankou Tichou. Aké výsledky má doteraz Viera na konte?

  • 7. miesto ... 2016 SAKFST Majstrovstvá Slovenska juniorov (bikinifitness nad 163cm)
  • 5. miesto ... 2016 SAKFST Majstrovstvá Slovenska žien (bikinifitness do 166cm)
  • 10. miesto ... 2016 Tatranský pohár (bikinifitness do 166cm)
  • 6. miesto ... 2016 Mozolani fitness cup (bodyfitness nad 163cm)
  • 1. miesto ... 2016 Veľká cena Dubnice (bodyfitness open)

Viera BOŽÍKOVÁ- moja cesta ku fitness

Má osemnásť rokov, je z Trnavy a trénuje ju Ján Cabaník- toľko stručných informácií o Vierke, ktorá už tento víkend absolvuje svoju prvú súťaž na medzinárodnom pódiu a to hneď tú najvyššiu- juniorské majstrovstvá sveta. Ako však celá jej cesta začala? „Od malička športujem. Konkrétne ku fitness som sa dostala, keď som mala asi pätnásť rokov. Priviedol ma k tomu môj otec, s ktorým som navštívila posilňovňu a zapáčilo sa mi dvíhať činky. Po čase som na sebe videla zmeny a tak som si uvedomila, že toto je šport, ktorému sa chcem venovať,“ opisuje svoje prvé návštevy fitka Vierka.
Jej prvým stykom so svetom športu bolo karate, neskôr sa súťažne venovala aj atletike, v ktorej si vyskúšala behy na krátke aj dlhé trate, ale do ruky vzala neskôr aj oštep, s čím súvisí aj jej súčasné štúdium – Viera je totiž študentkou Trnavského športového gymnázia so zameraním na atletiku. Cvičeniu sa venuje popri škole a časom prišiel aj impulz do súťaženia. „Som veľmi súťaživý typ. Vždy som chcela súťažiť vo všetkom, čomu som sa venovala. Keď som vedela, že môžem ísť na súťaž a nemusím len tak cvičiť v posilňovni, upútalo ma to. Tréner ma v tomto tiež podporil a tak sme sa vrhli do prípravy,“ hovorí o nápade súťažiť Viera.
„Všetci na to reagovali ohromene, nevedeli si predstaviť čo taká príprava obnáša a aké bude nejesť všetky bežné potraviny. Postupom času si však zvykli a ja som usúdila, že mi to stojí sa to,“ povedala o reakciách v okolí Viera.

Viera BOŽÍKOVÁ- aká je príprava na súťaže?

Najprv bola „bikinárkou“, neskôr „bodynou“. Čo Vierku viedlo k týmto kategóriám a prečo nastala zmena? „Keďže som v jari ešte nemala dosť svalovej hmoty, tréner povedal, že bikini budú pre mňa vhodnejšie,“ vysvetľuje Viera. Počas leta však nabrala veľa svalovej hmoty a keď sa na jeseň postavila na súťažné pódiá medzi bikinifitnessky, svalovým rozvojom už do tejto kategórie nezapadala. „Vedela som, že už môžem skúsiť body a veľmi som sa na to tešila,“ hovorí Vierka, s ktorou môj rozhovor prebehol už po víťazstve na Veľkej cene Dubnice, ktorým si vybojovala miestenku na majstrovstvá sveta. Vierka tiež v rozhovore čelila otázke pózingu v oboch kategóriách.
„Jednoduchšie je pre mňa určite pózovanie v biknách. Pózovanie v bodyfitness je náročnejšie, ale robím ho radšej. Páči sa mi viac, pretože sa v ňom cítim viac doma,“ hovorí o prezentácii na pódiu Vierka a nezabúda pripomenúť dôležitosť dostatočného svalového rozvoja v hornej časti tela, ktorý pokladá v bodyfitnessky za jeden z najdôležitejších aspektov hodnotenia.

Ako hodnotí súťaže Viera BOŽÍKOVÁ?

Ako hodnotí začínajúca ambiciózna bodyfitnesska svoju doterajšiu jesennú sezónu? „Na Tatranskom pohári som medzi bikinifitnesskami skončila na 10. mieste, z čoho som bola mierne sklamaná, no moja príprava nebola stopercentná, keďže som už rátala s tým, že nastúpim na nominačnej súťaži junioriek v bodyfitness.“ Vierka sa však už rozhodla, že späť necúvne a do bikín sa nevráti, takže sa na ňu môžeme tešiť v bodyfitness aj na nasledujúcich súťažiach. Jej prvou v tejto kategórii bol však Mozolani fitness cup, ktorý bol zároveň aj nominačnou súťažou pre ženy na majstrovstvá sveta v Bialystoku.
„V Žiline som si to veľmi užila. Dopadlo to veľmi dobre, keďže som v naozaj tvrdej konkurencii obsadila šieste miesto. Bola som veľmi spokojná a šťastná,“ opísala Mozolani v Žiline Vierka. A čo jej víťazná Dubnica? Pochválili ju aj Igor Kopček a Saskia Cakoci v reporte a ja sa k nim môžem len pridať. Vierka pútala proporciami aj neobvyklou úpravou vlasov a zaujala.
„Našla som sa v tomto športe, som veľmi šťastná, že som sa nominovala až na majstrovstvá sveta. Veľmi som túžila byť v prvej trojke. Keď som vedela, že budem v prvej trojke, tisli sa mi slzy do očí. Čakala som, že budem druhá, ale keď vyhlásili druhé miesto a nebola som to ja, od šťastia som plakala,“ opisuje svoje pocity na Veľkej cene Dubnice Vierka, ktorej bodyfitness vzorom je Nicole Wilkins. „Vzorom doslova vo všetkom mi je ale môj ocko,“ hovorí Vierka, ktorá sa plánuje na súťažných pódiách objaviť aj na jar 2017, kde by chcela ukázať tú najlepšiu formu.




Ako trénovala počas svojej prípravy Viera BOŽÍKOVÁ?

Jej najobľúbenejšími partiami pre tréning sú nohy a chrbát, ktoré sú na jej postave vďaka systematickému cvičeniu aj patrične dominantné. Ako vyzerajú jej tréningy?

Tréning nôh:

  • začína klasickými drepmi s veľkou činkou (5 sérií po 8-10 opakovaní)
  • nasledujú hacken drepy (3 x 12 opakovaní)
  •  potom je to predkopávanie (3 x 10 opakovaní)
  • ďalej sú to výpady na multipresse (3 x 10 opakovaní)
  • ďalším cvikom je legpress (3 x 10 opakovaní)
  • tréning zakončí zakopávaním v sede a rumunským mŕtvym ťahom (4 x 10 opakovaní)

A čo tréning na chrbát?

  • tréning začína zhybmi na hrazde (4 série po 10 opakovaní)
  • nasleduje sťahovanie kladky naširoko (3 x 10 opakovaní)
  • ďalej sú to príťahy s veľkou činkou (4 x 10 opakovaní)
  • nasledujúcim cvikom sú príťahy spodnej klady v sede (4 x 10 opakovaní)
  • pokračuje príťahmi jednoručiek k pásu (3 x 10 opakovaní)
  • posledným cvikom je extenzia (cvičí 3 x 20 opakovaní)

Komu ďakuje Viera BOŽÍKOVÁ?

„Chcela by som veľmi pekne poďakovať môjmu trénerovi Jankovi Cabaníkovi, ktorý ma pripravil na všetky súťaže. Samozrejme mamine, ktorá so mnou musela doma vydržať všetky tie výkyvy nálad v diéte, otcovi za to, že ma k tomuto športu doviedol a je mi aj naďalej vzorom a kamarátom, ktorí ma podporovali, držali mi prsty a prežívali všetky súťaže so mnou. Im všetkým patrí moje veľké ďakujem,“ povedala na záver nášho rozhovoru v zákulisí Dubnickej súťaže Vierka, ktorá je momentálne v očakávaní pred majstrovstvami sveta, kde (dúfam ja, aj celý EastLabs team) ukáže tú najlepšiu formu a bude stúpať nie len na tejto súťaži ale aj v ďalšej kariére.



Reklama

Tatiana KOŽUCHOVÁ - urobme si fitnessburger!

Úspešná fitnesska vám ukáže, ako navariť chutné jedlo vhodné aj pre bikinifitnessky. Dnes to bude fitnessburger! Videoklip!

Postup premeny - zo 77kg vážiacej maminy bikinifitnesska

Ukážeme vám, ako sa aj vy môžete zo 77kg vážiacej maminy zmeniť na úspešnú bikinifitnessku!

Poznáte SAKFST pravidlá platné pre bikinifitness?

Chystáte sa súťažiť v nominácii bikinifitness? A poznáte pravidlá? Popis - úvodná informácia!