Virgínia Tóthová - ako trénuje slovenská bikinifitnesska?

Ako trénuje bikinifitnesska Virgínia TÓTHOVÁ? O strave, suplementácii a tréningu sa rozprávala s redaktorkou Soňou KOLCUNOVOU. 

O Virgi Tóthovej ste si mohli prečítať už v profilovom článku. V poradí druhý článok o tejto mladej policajtke z Veľkých Kapušian je však trochu iný. Virgínia v ňom chcela odhaliť čo-to zo svojho tréningu, suplementácie a stravy a tým inšpirovať či pomôcť. Ako teda trénuje táto mladá bikinifitnesska?

Virínia TÓTHOVÁ – ako sa stravuje?

U Virgi zohrávajú dôležitú úlohu potraviny ako vajíčka, cottage, mozarella, šunka s vysokým obsahom mäsa, kuracina a všetky ostatné druhy mäsa. Zaradzuje aj oriešky- kešu, arašidy a mandle. Vyvaruje sa vyprážaným veciam, zeleninu je vo veľkom množstve a dá si aj rôzne druhy ovocia. Ako prílohu pridáva ryžu alebo zemiaky a chýbať u nej nesmie ani kokosový olej, ktorý zaradzuje na prípravu jedál. „Moje raňajky pozostávajú buď z vločiek alebo z vajíčok. Nie som typ, ktorému by vadilo mať na raňajky stále to isté,“ hovorí s úsmevom Virgi. Vločky má rada s proteínom a ovocím a sama spomína, že boli týždne, kedy ich raňajkovala 7x do týždňa. Z vajíčok si zväčša spraví volské oko. „Na desiatu si dám zvyčajne cottage cheese. Ak som mala na raňajky vajíčka, pridám k tomu aj jabĺčko,“ ozrejmuje. Obed volí rovnako bohatý ako raňajky. Pozostáva z mäsa, ryže alebo zemiakov s prílohou v podobe zeleninového šalátu alebo brokolice. Olovrant? U Virgínie Tóthovej tvaroh alebo mozarella s paradajkou, prípadne ryžové chlebíčky so šunkou a zeleninou. Večera vyzerá podobne ako obed a zaradzuje aj druhú večeru, ktorá je buď tvaroh alebo casein. „Snažím sa počúvať svoje telo. Vždy mi pošepká, na čo mám aktuálne chuť. Ak v nejaký deň určitý obsah bielkovín neviem prijať, nič sa nedeje, doplním to na ďalší deň. Môj príjem bielkovín a sacharidov závisí aj od dní kedy trénujem alebo nie. Väčší prijem sacharidov mám v tréningový deň, čo je logické, keďže telo má väčší výdaj tak sacharidy potrebujeme doplniť,“ dodáva Virgi.





Virgínia TÓTHOVÁ – suplementácia

Na začiatku Virgi zľahka vymenúva, aké suplementy užíva- v jej prípade sa jedná o proteíny, BCAA, C-vitamíny, Omega 3 a Casein. „Ak mám tréningový deň, proteín si dávam ráno do vločiek, alebo samostatne – podľa chuti. Potom ho zaradím hneď po tréningu s BCAA,“ objasňuje Virgi. Pred každým tréningom dopĺňa aj dôležitý vitamín C. „BCAA užívam v prášku. Nevedela by som poradiť, či sú účinnejšie tie v prášku alebo v tabletkách. Skôr sa riaďte podľa toho, čo sadne vám a vášmu organizmu,“ radí Virgínia, ktorá na svoju hmotnosť užíva 5g tohto práškového doplnku stravy. „Samozrejme večer pred spaním si dávam ako druhé večeru Casein od Yamamoto Nutrition. Je výborný a môžem ho len odporúčať,“ opisuje svoje posledné „jedlo“ dňa. Virgi vzápätí opisuje, že tento doplnok ako puding nie len vyzerá ale aj chutí, čiže si ho rada vychutná pred telkou alebo len tak.

Ako trénuje Virgínia TÓTHOVÁ

Virgínia cvičí v objemovej príprave 3-4 krát do týždňa a precvičované partie má rozdelené nasledovne:

Nohy, zadok:

  • -začína drepmi (4 série po 15 opakovaní), pričom postupne pridáva váhy a znižuje opakovania
  • -ďalej je to predkopávanie (4x12 opakovaní) pridáva váhy, znižuje opakovania
  • -nasleduje hacken drep, kde má nohy spolu, špičky smerujú rovno (4x 12 opakovaní)
  • -cvičí aj zakopávanie alebo rumunský mŕtvy ťah (4x12 opakovaní)
  • -dvíhanie panvy (mostík) 4x12 opakovaní
  • -hacken drep ale tvárou k opierke a vytláčanie zadku 4x12 opakovaní

Chrbát, triceps

  • -začína zhybmi na hrazde (4x8 opakovaní)
  • -ďalej sú to príťahy v sede 4x12 opakovaní (tiež platí zvyšovanie kg a zníženie opakovaní)
  • -nasledujú príťahy v predklone s jednoručkami (4x12 opakovaní) 
  • -na triceps cvičí sťahovanie kladky (3x12 opakovaní) 
  • -zaradzuje aj tricepsový zdvih v ľahu (3x10-12 opakovaní)

Hrudník, biceps, ramená

  • -cvičí tlaky v sede s jednoručkami alebo na multiprese (4x12 opakovaní)
  • -nasleduje rozpažovanie s jednoručkami (4x12 opakovaní)
  • -ďalej sú to príťahy s kladkou na zadné ramená (4x12 opakovaní)
  • -na hrudník je to pec dec (4x12 opakovaní) -bicepsový zdvih tyčou (3x12 opakovaní)
  • ďalším cvikom je bicepsový zdvih s jednoručkami (3x12 opakovaní)

Brucho

  • Cvik na brucho robí stále po každom jednom tréningu. Sú to 2 cviky ktoré stále obmieňa. Ak má tréning chrbta, robí hyperextenziu a precvičuje bočné brušné svaly.


Reklama

Postup premeny - zo 77kg vážiacej maminy bikinifitnesska

Ukážeme vám, ako sa aj vy môžete zo 77kg vážiacej maminy zmeniť na úspešnú bikinifitnessku!

Poznáte SAKFST pravidlá platné pre bikinifitness?

Chystáte sa súťažiť v nominácii bikinifitness? A poznáte pravidlá? Popis - úvodná informácia!

Tatiana KOŽUCHOVÁ - urobme si fitnessburger!

Úspešná fitnesska vám ukáže, ako navariť chutné jedlo vhodné aj pre bikinifitnessky. Dnes to bude fitnessburger! Videoklip!