Zdravé vianočné maškrty

Napečte aj vy zdravšie verzie tradičných vianočných maškŕt. Avšak pozor, nie sú bez kalórií! 

Zdravé vianočné maškrty Tá úžasná prenikavá vôňa škorice, medu, a perníkov neodmysliteľne patrí k Vianociam. Bol by rozhodne hriech, nedopriať si sladkú vianočnú odmenu, ktorú si najlepšie vychutnávame v kruhu tých najbližších. Vianočný čas je obdobie, kedy si uvedomujeme akú veľkú silu má láska, zdravie, rodina, či priatelia a tak sa často necháme omámiť dobrou atmosférou a ani sa nenazdáme, Vianoce prejdú a my máme o 5 kíl naviac.
Chutné sviatočné maškrty sú skutočnými kalorickými a cukrovými bombami. No sami sme strojcovia vlastného šťastia, nemusíme kráčať s davom a napchávať sa cukrom s múkou, no nie?
Oslaďme si najkrajšie sviatky roka so zdravým rozumom a zdravým telom! Prinášam vám pár Vianočných receptov, ktoré pohladia chuťové poháriky, no nezruinujú našu figúru. Avšak pozor na množstvá! Rozhodne nie sú bez kalórií!

Rýchly jablkový koláč

Ingrediencie

  •  5-6 jabĺk
  •  1 šálka pšenových vločiek
  •  4 vajcia
  •  2 odmerky proteínu (vanilkového)
  •  1 čl škorice
  •  1 čl perníkového korenia
  •  1 pl kakaa
  •  kypriaci prášok
  •  voliteľné - orechy, hrozienka

Inštrukcie: 
3 jablká nastrúhame a ďalšie 3 nakrájame na kocky, pridáme škoricu, perníkové korenie, kakao, proteín, kypriaci prášok, vločky, 4 žĺtka a všetko premiešame. Následne vyšľaháme bielka a jemne vmiešame do zmesi. Dáme piecť na 30 minút na 170 stupňov.

Perníčky

Ingrediencie:

  •  1,5 šálky mandľovej múky
  •  ½ šálky tapiokovej múky
  •  1 čl perníkového korenia
  •  1 čl škorice
  •  štipka mletého klinčeka
  •  štipka soli
  •  3 čl kokosového oleja
  •  3 čl medu/ javorového/ čakankového sirupu
  •  3 čl melasy
  •  ½ čl vanilkového extraktu

Inštrukcie:
Predhrejeme trúbu na 350 stupňov. V miske zmixujeme mandľovú múku, tapiokovú, škoricu, perníkové korenie, klinčeky a soľ. Následne pridáme olej, sirup, melasu a vanilku. Mixujeme dovtedy, až sa nám spraví hustá hmota. Z cesta vyformujeme guľu a vyvalčekujeme. Vložíme do chladničky na 30 minút. Použijeme formičky na perníky a povytláčame ich do cesta. Poprekladáme ich na plech vystlatý papierom na pečenie a pečieme 10-12 minút.

Perníkový bochník

Ingrediencie:

  •  ¼ šálky kokosovej múky
  •  ¼ šálky pudingového prášku
  •  ¼ šálky čakankového/agávového/javorového sirupu/medu
  •  ½ šálky masla (ideálne orieškového - kešu, arašidového, mandľového)
  •  1 vajce • 3 čl melasy
  •  2 čl perníkového korenia
  •  ½ prášok do pečiva
  •  štipka soli
  •  štipka mletého klinčeka
  •  štipka muškátového orechu
  •  1 čl vanilky (extraktu alebo mletej)

Inštrukcie: Predhrejeme trúbu na 180 stupňov. Zmiešame múku, puding, prášok do pečiva a soľ. Následne pridáme i ostatné ingrediencie a premiešame. Nalejeme do formičky na chlebík. Pečieme 25-30 minút. Bochník je hotový vtedy, keď zapichneme doň špáradlo a po vytiahnutí je čisté.

Nepečené “tekvicové“ guľky

Ingrediencie

  •  ½ šálky kešu orechov
  •  1 šálka ďatlí
  •  ½ šálky kokosu
  •  1 pl chia
  •  1 čl kokosového oleja
  •  1 pl vanilkového extraktu
  •  1 čl tekvicového korenia
  •  štipka škorice a kakaa

Inštrukcie: Vložíme ďatle a kešu orechy do mixéra. Po minúte, či dvoch stáleho mixovania, pridáme do zmesi všetky ingrediencie, ktoré zostali a znova zapneme mixér. Následne zo zmesi začneme tvarovať guľky, ktoré potom vložíme do chladničky. Ak chceme, môžeme ich posypať kakaom alebo mletými orechmi. Hotovo!

Tak čo, skúsite tieto recepty aj vy? 



Reklama

Poznáte SAKFST pravidlá platné pre bikinifitness?

Chystáte sa súťažiť v nominácii bikinifitness? A poznáte pravidlá? Popis - úvodná informácia!

Tatiana KOŽUCHOVÁ - urobme si fitnessburger!

Úspešná fitnesska vám ukáže, ako navariť chutné jedlo vhodné aj pre bikinifitnessky. Dnes to bude fitnessburger! Videoklip!

Postup premeny - zo 77kg vážiacej maminy bikinifitnesska

Ukážeme vám, ako sa aj vy môžete zo 77kg vážiacej maminy zmeniť na úspešnú bikinifitnessku!